Koronás címer

Közéleti blog. Emlékeztek a címervitára? Nem? Nem baj, a véleményem már ismeritek...

Demokratának lenni

"Demokratának lenni mindenekelőtt annyit tesz, mint nem félni: nem félni a más véleményűektől, a más nyelvűektől, a más fajúaktól, a forradalomtól, az összeesküvésektől, az ellenség ismeretlen gonosz szándékaitól, az ellenséges propagandától, a lekicsinyléstől és egyáltalán mindazoktól az imaginárius veszedelmektől, melyek azáltal válnak valódi veszedelmekké, hogy félünk tőlük."

Friss topikok

Linkblog

2009.02.25. 16:00 koronás címer

szelektíven

Egyre inkább divattá válik ismerőseim körében és lakókörnyezetemben is a szelektív hulladékgyűjtés. Emlékszem a régi időkre, amikor lakhelyünktől távol volt csak lehetőség az üvegek és a papír kidobására, „izomrugós” hatalmas fémkukákba. Egy időben mintha el is tűntek volna, talán csak én nem kerestem eléggé, de ma már egyre több helyen lelhetjük fel a kék-zöld-sárga tornyokat. Családunk nagyjából egy éve állt át arra, hogy szelektív gyűjtést játszunk. Ez egy jó játék, mindenki élvezi. Néha ürüggyel szolgál egy esti sétához, a „szelektívbe mentem” szókapcsolat már fogalommá vált. Mintha valamilyen alternatív szórakozóhely lenne.

 

Pár hete egy papírral megtömött bevásárlókocsival indultam el, keresztül a parkon ahol a gyűjtő fellelhető. Oda úton láttam, hogy valaki bedob pár szemetet és eltűnik. Távol voltam, a szemem is rossz... de gyanúsan hátrányos helyzetűnek nézett ki. Közelebb érve láttam hogy újra odajön a gyűjtőhöz és dobálja be a megfelelő helyre a megfelelő szemetet. És megdöbbentem. Egy hajléktalan hölgy volt. Annyira irracionális volt a helyzet, hogy egy percre valamelyik modern dráma egyik jelentében éreztem magam. Míg hosszasan rámoltam ki a gurulós-kocsit, a hölgy még kétszer jött vissza. Egy két percre elment, majd visszajött műanyag, papír és üveg szeméttel. A megfelelő helyre a megfelelő szemetet dobta.

 

Elgondolkodtató. Engem személy szerint felháborít hogy közparkjainkban hajléktalanok élnek. Az is felháborít, hogy közparkjainkban és köztereinken az emberek gátlástalanul szemetelnek. Valamit tett ez a hajléktalan hölgy, valami különöset és teljesen váratlant. A közért tette vagy magáért? Miért? Az otthonát akarta szebbé, tisztábbá tenni? Őt is felháborítja az, hogy szemetelnek az emberek? De ő felszedi, és kidobja... szelektíven.

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://koronascimer.blog.hu/api/trackback/id/tr29965478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása